Blistrup Skytteforening © 2007 • Privacy Policy • Terms of Use

• Foreningsvåben »
Skytteforeningen har erhvervet nye foreningsvåben til riffel og pistolskytter.

• Sponsor »
Støt klubbens sponsorer - De støtter os.

Discipliner

Som forening under hovedorganisationen: De Danske Skytteforeninger og Dansk Skytte Union samt Dansk Sportsskytteforbund, giver Blistrup Skytteforening i Nordsjælland dig naturligvis mulighed for at dyrke alle discipliner, fastlagt herfra.

Vinterhalvåret:

I perioden fra 1. september til 17. maj træner vi riffel på 15 meter, det foregår på Blistrup Skole hver torsdag fra kl. 18.00

Sommerhalvåret:

Vi træner 200 meter langdistance riffel  6,5X55 på Hanebjerg Skyttecenter i Nordsjælland tæt ved Hillerød fra 8. maj til september måned.

Derudover er der mulighed for deltagelse i arrangementer under De Danske Skytteforeninger, Dansk Skytte Union og Dansk Sportsskytte Forbund.

For nærmere orientering anbefaler vi, at du i foreningen køber et eksemplar af "SKYTTEBOGEN", der overskueligt giver dig indblik i alle discipliner, klasseinddelinger og gældende regler.

Alle interesserede er velkomne i Blistrup skytteforening.

Har du lyst til at prøve en spændende og udfordrende sport, er du velkommen til at besøge os på en af vores træningsaftner. Du vil få en snak med en kyndig skytte, som vil guide dig gennem din første skydning.

Lidt om økonomi, kontingentet er for året 2011/2012

- Voksne kr. 450,-

- Børn/unge under 21 år kr. 300,-

- Familie (samme husstand) kr. 750,-

For nye medlemmer, der starter i løbet af sæsonen, vil der ske en reduktion af kontingentet på følgende måde:

Start i 4. kvartal (oktober-december) = fuld kontingentsats
Start i 1. kvartal (januar-marts) = ¾ af kontingentsatsen
Start i 2. kvartal (april-juni) = ½ af kontingentsatsen
Start i 3. kvartal (juli-september) = ¼ af kontingentsatsen

Som medlem af foreningen kan du opnå en række medlemsfordele. Du kan låne våben, høreværn, skydejakker og andet udstyr gratis. Foreningen yder i visse tilfælde også tilskud til børn og unges deltagelse i udvalgte stævner.

Børne- og juniorskytter får 4 gratis skydninger + Indskud betalt ved alle stævner de deltager i.

1 skydning med cal .22 (salonriffel - 25 skud) koster 20 kr. det gælder både 15 m. og 50 m.
1 æske patroner cal .22 koster 40 kr.
1 skydning på 200 m. Hvert skud koster 4,00 kr.

Alle nye medlemmer skal gennemgå et lille kursus i sikkerhedsbestemmelserne og grundreglerne for geværskydning. Undervisningen foretages af erfarne geværskytter og instruktører, der følger en undervisningsplan for det pågældende medlem.

Foreningen råder over et antal gevær af mærket Anschütz 1903 og 1907 kal. 22 Riffel , der kan benyttes af nye skytter der ikke ønsker at investere i egne våben, se foreningsvåben.

Har du spørgsmål, kan vi kontaktes via e-mail: formand@blistrup-skytteforening.dk.

Link til våben som sælges af skytteforeningen. klik her.

Vores klubs medlemmer deltager i mange konkurrencer - Blistrup Skytteforeninger medlem af de danske skytte organisationer, Dansk Skytte Union (DskyU), De Danske Skytteforeninger (DDS) - Dansk Sportsskytteforbund og deres lokalafdelinger